- Inleiding - PID-schema's
- Niveautransmitter
- Drukregeling
- Aan-uit-regeling
- Proceseigenschappen
- PID-regelaar
- Procesregelingen
- Regelkeppen
- Klepstandsteller
- Kv-factor en regelklepkarakteristieken
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is (integreren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC3 Plannen tekenen ter voorbereiding van het ontwerp.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
- BC14 Een installatie/systeem onderhouden.
Toelichting:
- De student kan meet-en regelsytemen aansluiten/ afregelen/ in bedrijf nemen.
- De student kan meet-en regelsytemen uittesten en de nauwkeurigheid meten.
- De student kan onderhoudsproblemen in m-en r-systemen vaststellen en verhelpen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Cursus Practische Regeltechniek - K. Devocht
Cursus Regelkleppen - K. Devocht
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving