Actueel thema wordt in overleg gekozen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Als inhoudelijk expert en onderzoeker ben je in staat om een gebied te exploreren en de specifieke begroeiing te koppelen aan de organismen die er vertoeven. Als organisator kan je opdrachten uitwerken die leerlingen boeien en uitdagen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Je beheerst de leerstof van het eerste en tweede jaar BASO.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
* Planten en andere niet-dierlijke organismen. M. Asperges e.a. Van In . Lier. 2002
* Moderne Dierkunde. Bossier M., Bronders F. e.a. van In Lier
* Bioscoop 4. De Schutter P. e.a. Pelckmans, Kapellen 2002
* Dissectiegerief, loupe
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
1ste examenperiode |
2de examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
% |
vorm |
|
|
100% |
Permanente evaluatie |
100 % |
Taak en schriftelijk examen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|