- Warmtetransport door constructiedelen
- Warmteaccumulatie
- Koudebruggen
- Isolatiematerialen
- Luchtdichtheid
- Warmteverliesberekening conform de normen
- Energieprestatieregelgeving EPB
- De student ziet in dat er een informatiebehoefte is
- De student bepaalt wat je precies in welke mate moet weten
- De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze
- De student evalueert op een kritische wijze het informatiezoekproces en de gevonden informatie
- De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
- De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
- De student verwijst correct naar de gebruikte informatie
BC9.1 - " De student interpreteert de basisbegrippen van de bouwfysica naar de eigen situatie."
BC9.2 - "De student analyseert de opbouw van de gebouwschil."
BC9.3 - "De student analyseert de warmteverliezen in het gebouw."
BC9.4 - "De student stelt mogelijke aanpassingen voor om de warmteverliezen in het gebouw te verminderen."
Geen specifieke voorkennis vereist
prNBN B 62-002:2007
NBN B 62-003 (NBN EN 12831:2003)
EPB-software
De student maakt kleine opdrachten in groep . Hij/zij maakt zelfstandig een warmteverliesberekening.