- Temperatuuropnemers en hun omvormers
- Verplaatsingsopnemers
- Drukopnemers
- Niveaumetingen
- Naderingsschakelaars
- Normen, symbolen en schema's
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
- De student beoordeelt eigen werk en werkwijze op basis van evaluatiecriteria
- De student heeft het verslag tegen de afgesproken tijd klaar
- De student geeft de belangrijkste argumenten weer
- De student geeft de besluiten en actiepunten duidelijk weer
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
Toelichting:
- De student staat open voor tegengestelde meningen
- De student werkt goed samen
- De student werkt actief mee aan elke opdracht
- De student geeft blijk van interesse voor wat de ander inbrengt
- De student overlegt met de andere teamleden;
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektrotechnische systemen.
- C02 Elektrotechnische systemen testen.
- C03 Elektrotechnische systemen beproeven.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C05 De technische aspecten van een productieproces controleren.
- C06 De technische aspecten van een productieproces afregelen.
- C07 De technische aspecten van een productieproces configureren.
- C08 Zelfstandig de technische aspecten van een productieproces opvolgen.
- C09 Zelfstandig elektrotechnische systemen installeren.
- C10 Zelfstandig elektrotechnische systemen in bedrijf stellen.
- C11 Elektrotechnische systemen operationeel houden.
- C12 Onderhoudsproblemen in elektrotechnische systemen opvolgen.
- C13 Onderhoudsproblemen in elektrotechnische systemen oplossen.
- C14 Advies verlenen bij aankoop en verkoop van technologische systemen en producten.
Toelichting:
De student kan gebruikte normering en archievering gebruiken.
De student kan juiste meetsensoren en instrumenten kunnen kiezen op basis van specificaties.
De student kan functionele en technische specificaties omzetten in een tekening: P & ID
De student kan technische dossiers rond procesequipment en instrumentatie samenstellen
De student kan een meetsysteem/omvormer in bedrijf stellen
De student kan controles, afregelingen, configuraties bepalen, uitvoeren en bijsturen
De student kan technische handleidingen/richtlijnen analyseren
De student kan regelloops uitmeten
De student kan instrumentatie en procesequipment monteren en demonteren
De student kan meet-en regelsytemen aansluiten/ afregelen/ in bedrijf nemen.
De student kan meet-en regelsytemen uittesten en de nauwkeurigheid meten.
De student kan onderhoudsproblemen in m-en r-systemen vaststellen en verhelpen .
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen: Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Sensoren
Studenten bezitten de volgende competenties zie onderwijsactiviteiten
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
F. Peeters, 2007, Sensoren Lab. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen Geel, p.150
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving