Woordenschat: uitbreiding van de algemene en de technische woordenschat (passief en actief)
Grammatica en taalcorrectie: occasionele herhaling van bepaalde moeilijke grammaticale problemen in verband met de geziene stof.
Studie van authentieke documenten toegespitst op economische en technische informatie.
Schriftelijke bedrijfscommunicatie: zakenbrieven, formulieren, rapporten ….
Bedrijfssimulaties: verkoopgesprekken enz.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C03 De rol van adviseur.
Toelichting:
-de studenten beheersen voldoende de taal om een algemene of technische tekst te begrijpen
- de studenten kunnen een Franstalige zodanig verstaan dat ze een gesprek kunnen volgen
- de studenten kunnen een gesprek voeren (algemeen en technisch onderwerp)
- de studenten kunnen telefoneren in het Frans
- de studenten kunnen een eenvouwdige zakelijke brief schrijven
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Voldoen aan de wettelijke vereisten om geslaagd te zijn voor het gerelateerde studieprogramma.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
CORNU P. ,GROTHEN H., LAMOTE J., Erreurs Courantes, Garant
Geschreven pers: La Libre Entreprise Le Vif-L'Express BIZZ Trends/Tendances
Gesproken pers: Journaux télévisés, Interviews, …
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving