De student volgt het Engelstalige internationale programma rond 'onderwijs' met 4 modules aan de organiserende Vlaamse hogeschool.
-Emotion, communication and expression (5 ECTS)
-Teaching in
Europe (5 ECTS)
-Diversity (5 ECTS)
-Culture (5 ECTS)
-School based experience ( geïntegreerd in de overige modules )
A. Algemene competenties
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- presentatie
B. Omschrijving
- Permanente evaluatie: Integratie van in de Internationale klas behaalde scores en studiepunten.
- Het stageportfolio 2e semester moet niet gemaakt worden door de studenten van de Internationale klas.
- De studenten maken een powerpointpresentatie
over de competenties waar ze aan gewerkt hebben door hun internationaliseringstraject en leveren die in bij Rita Van Elsen.
De studenten die terug zijn in de week van ‘Voorbereiding op het beroep’, houden een presentatie m. b.v. de powerpoint voor medestudenten 3 de jaar. De presentatie wordt niet met een punt gescoord maar wel op basis van pass/fail.
Opvolging door het opleidingsinstituut tijdens internationale periode en opvolging door de docenten van de internationale modules en de verantwoordelijke van de ontvangende hogeschool.