Vertalen van het concept "marketing = bedrijfsactiviteit" naar concrete, in verkooppraktijk gesitueerde "bedrijfsorganisatiebehoeften" en de manier waarop die concreet aangepakt kunnen worden. Inhoud:. 1. Kernprincipes managment accounting / cost accounting. 2. Kernprincipes budgettering. 3. Offertes maken. 4. Verkooprapporten. 5.Bedrijfs- en marktprofielen. 6 Debiteurenbeheer. 7. Inleiding in een ERP pakket. 8. CRM.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Permanente evaluatie.
Eindexamen.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- elektronisch leerplatform
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving