Algebra
- Machten en wortelvormen
- Ontbinden in factoren
- Breuken
- Volgorde van bewerkingen
- SI-eenheden
Reële functies
- Begrippen
- Grafisch onderzoek
- Veeltermfuncties (1e en 2e graadsfuncties)
- Rationale functies
- Irrationale functies
- Logaritmische en exponentiële functies
- Goniometrische en cyclometrische functies
- Samenstelling van functies
(Stelsels van) Vergelijkingen
- Grafisch oplossen
- Algebraïsch oplossen
Complexe getallen
- Definitie en voorstelling
- Verschillende vormen en bewerkingen
Analyse
- Continuïteit en limieten
- Afgeleiden en toepassingen
- (Inleiding tot) bepaalde en onbepaald integralen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren).
- De student beoordeelt eigen werk en werkwijze op basis van evaluatiecriteria.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden.
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
- BC17 Technische ondersteuning verlenen.
Toelichting:
- De student kan R&D werk uitvoeren.
- De student kan allerlei berekeningen (sterkteberekeningen, dimensioneren van sanitaire warmwaterinstallatie, berekeningen van expansievat, ...) uitvoeren.
- De student kan meetgegevens registreren en rapporteren.
- De student kan een offerte maken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Geen
Studenten bezitten de volgende competenties - Geen
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
- Beirinckx Lieve, Janssen Jan, Nuyts Kristof, Tyskens Inge (2007). Wiskunde: Een brug tussen secundair en hoger onderwijs. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- Beirinckx Lieve, Janssen Jan, Nuyts Kristof, Tyskens Inge (2007). Complexe getallen. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- Beirinckx Lieve, Janssen Jan, Nuyts Kristof, Tyskens Inge (2007) Wiskunde: Analyse I. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- Angenon Antoine, Werken met grootheden en wettelijke eenheden. Die Keure, Brugge.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Op lesvrije momenten en/of na afspraak.