Gevorderde regelingen: Dode tijd compensatie / kaskade-regelingen /
Boiler-regeling
Analyse-metingen:
PH-meting
Zuurstofmeting
Vochtigheidsmetingen
Troebelheidsmeting
Geleidbaarheidsmeting
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
- De student overweegt alternatieve werkwijzen (voor- en nadelen) en neemt hierin een verantwoorde beslissing
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC5 Samen met anderen een product/systeem/dienst uitwerken tot een geheel dat samengesteld kan worden uit beschikbare deelproducten/ontwerp waarbij gebruik gemaakt wordt van beschikbare deelproducten/kennis.
- BC8 Gebruik maken van gangbare werkmethoden conform de code van de goede praktijk.
- BC9 Het productieproces beoordelen en bijsturen en eventueel innoveren.
Toelichting:
De student kan één van de speciale regeltechnieken uitleggen en situeren.
De student kent de voor-en nadelen en basisspecificaties van de behandelde analyse-metingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Cursus - documentatie
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving