De volgende woordenschat in het Engels komt aan bod:
- getallen, afmetingen, afkortingen, lengte- en gewichtsmaten, enz.
- geometrische vormen
- gereedschap, instrumenten, apparatuur, bevestigingsmateriaal, ...
- materialenleer, eigenschappen van materialen, verpakkingsmateriaal
- automotive: auto-onderdelen, brandstofconsumptie & vervuiling, alternatieve energiebronnen
- veiligheid in de werkplaats: veiligheidstips, veiligheidsborden, brandpreventie, ...
- materiaal voor de doe-het-zelver
- logistieke begrippen (JIT), het productieproces
- telefoonconversaties in het Engels (met klanten & leveranciers)
- introductie handelscorrespondentie (prijsaanvraag, offerte, bestelling, klacht, ...)
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC24 Als deskundige communicatievaardig te zijn (in een vreemde taal).
Toelichting:
De student begrijpt Engelse technische teksten.
De student bezit de basis van de Engelse vakterminologie.
Schriftelijk rapporteren:
- De student heeft een duidelijk beeld van de opdrachtomschrijving.
- De student schrijft heldere en duidelijke teksten zonder overbodige informatie.
- De student schrijft inhoudelijk correcte teksten.
- De student toetst de tekst af aan de opdrachtomschrijving.
- De student heeft oog voor vorm en opmaak.
- De student respecteert grammatica- en spellingsregels.
Mondeling presenteren:
- De student gaat na met welk doel de informatie wordt voorgesteld aan het publiek.
- De student geeft enkel relevante informatie en stelt deze gestructureerd voor
- De student beheerst de inhoud.
- De student gebruikt gepaste visuele hulpmiddelen.
- De student ondersteunt de voorstelling met gepast non-verbaal gedrag (lichaamshouding, gebaren, oogcontact, tempo, articulatie, intonatie, ...)
- De student past zijn/haar taalgebruik aan het publiek aan.
- De student houdt het publiek betrokken bij de presentatie.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen: geen
- Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: diploma secundair onderwijs
- Studenten bezitten de volgende competenties: geen
A. Type
- handboek
- materiaal op WWW
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Peeters, M. (2006).
Backbone : Tech & Tools. Kapellen: Pelckmans. Dillien, L. (2008).
Engels - Oefeningen. Niet-gepubliceerde cursus voor het eerste jaar van de opleiding Elektromechanica - Klimatisering, Katholieke Hogeschool Kempen, Departement Technische Wetenschappen Geel.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- hoorcollege
- discussieseminarie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- presentatie
- individuele taak
B. Omschrijving