Business to business marketing (B2B) (2008-2009)

De diverse aspecten van business-to-business marketing komen aan bod. Eerst verwerft de student inzicht in de typische kenmerken van zakelijke markten en het koopgedrag van organisaties. Vervolgens wordt bekeken hoe B2B marktonderzoek plaatsvindt en hoe het strategievormingsproces zich afspeelt. Nadien leert de student hoe de marketingmix op business markten concreet wordt ingevuld: zowel product, service, prijs, communicatie als distributie komen aan bod. Ook de marketing van diensten en e-commerce worden behandeld.  

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Biemans, W., Business Marketing Management, 2008, Noordhoff Uitgevers

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • permanente evaluatie
  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

OA:
02256282
Code:
02256282
Vakcoördinator:
Sabine Vermuyten
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands