Algemene structuur in VHDLBeschrijving van combinatorische logica.
Beschrijving van een eenvoudige combinatorische schakeling.
Entity
std_logic
Mode
Type
Architectuurblok
Gestructureerde beschrijving van een ontwerp
Beschrijving van een 4 bit fulladder
Hierarchy van het ontwerp
Packages
Syntax packages
Concatenatie operator
Generate statement
Process statement
IF THEN ELSE stuctuur
CASE
WHEN ELSE
WITH SELECT
De beschrijving van sequentiële logica in VHDL
Seriële communicatie
VGA Interface
S/PDIF Interface
PWM
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
- C02 Elektronische-ICT systemen testen.
Toelichting:
De student in elektrotechniek kan het logische schema, de logische vergelijking, de waarheidstabel en het tijdsdiagramma herkennen, uitleggen en omzetten naar een andere vorm waarbij hij het bekomen resultaat kritisch controleert en eventueel corrigeert. - De student in elektronica-ICT kan een sequentiele schakelingen afleiden en omzetten naar een eenvoudige vorm met oog voor het economische aspect waarbij hij het bekomen resultaat kritisch controleert en eventueel corrigeert - De student in elektronica-ICT kan de verschillende programmeerbare componenten herkennen en het nut van de verschillende componenten communiceren. Hij kan er ontwerpen mee maken en ze omzetten naar een andere vorm waarbij hij het resultaat kritisch controleert en eventueel corrigeert. - De student in elektronica-ICT kan een gegeven digitaal digitaal probleem voorbereiden en structureren waarbij hij de complexe probleemsituatie analyseert. Hij kan stap voor stap een oplossing opstellen Hij kan met behulp van eigen gekozen programmeerbare componenten een schakeling ontwerpen waarbij hij de gegeven probleemsituatie creatief en op een zo goedkoop mogelijk wijze oplost. Hij kan de bekomen oplossing kritisch onderzoeken, uitgebreid testen en eventueel corrigeren. - De studentr in elektronica-ICT kan een gegeven praktisch probleem voorbereiden en structureren waarbij hij de complexe probleemsituatie analyseert. Hij kan stap voor stap een oplossing opstellen. Hij kan met behulp van de flipflop als hoofdcomponent een schakeling ontwerpen waarbij hij de gegeven probleemsituatie creatief en op een zo goedkoop mogelijk wijze oplost. Hij kan de bekomen oplossing kritisch onderzoeken, uitgebreid testen en eventueel corrigeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: digitale systemen 2. Studenten hebben de competenties in digitale systemen2 verworven
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Ontwerp van digitale systemen in VHDL
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving