- Inleiding internet
- Definitie van de zoekvraag
- Zoekmachines Google Altavista Advalvas
- Directory's Yahoo Start4all
- Geavanceerd zoeken
- Internet Explorer
- Evaluatie van gevonden informatie
- Word Marges, tabulaties, tabellen, kop-voettekst, werken met secties, figuren invoegen, opmaakprofielen gebruiken, inhoudstafel en index genereren. Toepassen van richtlijnen van de KHK-huisstijlwijzer
- Excel: Cellen invullen, vormgeving, meerdere werkbladen, relatieve en absolute adressen grafieken, de als functie, zoekfuncties, lijsten + filteren, macro's
- Algemeen (rode draad) In groepjes wordt gewerkt rond een technisch onderwerp naar keuze. Informatie wordt verzameld en verwerkt tot een afgewerkt verslag.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
Toelichting:
De student kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en grote hoeveelheden informatie reduceren tot de belangrijkste onderdelen (synthetiseren/selecteren)
De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
De student kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie (structureren)
De student ziet in dat er een informatiebehoefte is
De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
De student vindt de benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze;
De student evalueert op een kritische wijze het informatiezoekproces en de gevonden informatie
De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
De student verwijst correct naar de gebruikte informatie
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De bachelor in logistiek kan een zoekvraag formuleren die hem optimaal helpt bij het verwerven van de nodige informatie. Hij kan bij het opstellen van de zoekvraag verschillende technieken creatief toepassen waarbij hij de doorlopen stappen duidelijk kan structureren en het nut van elke stap kan toelichten.
- De bachelor in logistiek kan op het internet, in databanken en in de mediatheek informatie opzoeken. Hij kan de gevonden informatie verzamelen en archiveren per onderwerp. Hij kan de informatie kritisch controleren waarbij hij nagaat of de gevonden informatie betrouwbaar en correct is. Hij kan uit het archief de belangrijkste en meest relevante informatie selecteren
- De bachelor in logistiek kan informatie verwerken in een verslag waarbij hij aantoont dat hij de technische aspecten van een tekstverwerker en spreadsheet onder de knie heeft. Hij kan het verslag gestructureerd opbouwen en kan een duidelijk, begrijpbare technische taal gebruiken.
-De bachelor in logistiek kan informatie verwerken in een presentatie waarbij hij aantoont dat hij de technische aspecten van een presentatie pakket onder de knie heeft. Hij kan de inhoud van de presentatie toelichten waarbij hij een duidelijk gestructureerde technische taal gebruikt.
- De bachelor in logistiek kan in team samenwerken aan een project. Hij kan na overleg de verschillende taken eerlijk verdelen onder de teamgenoten waarbij hij in de mate van het mogelijke rekening houdt met de wensen van elk teamlid.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen
- Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd
- Geen
Studenten bezitten de volgende competenties
-Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- Andere:
- paper/werkstuk
- presentatie
- permanente evaluatie
- praktische proef
- aan de computer
B. Omschrijving