(02) Dt studenten kunnen een wetenschappelijke Engelstalige wiskundetekst gebruiken om zelf aanverwante wiskundige berekeningen te maken
(06) De studenten kunnen samenwerken om te komen tot het oplossen van problemen behorende bij de inhoud van de opleidingsactiviteit
(08) De studenten kunnen op correct wetenschappelijke en duidelijke wijze verslag uitbrengen van oplossingen van wiskundige berekeningen
C1 : De studenten kunnen de basisbegrippen en hun belangrijkste eigenschappen die horen bij de inhoud van deze opleidingsactiviteit herkennen, gebruiken en verklaren in voorbeelden
C3 : De studenten kunnen de samenhang van de begrippen die behoren bij dit opleidingsonderdeel herkennen en gebruiken in voorbeelden
C4: De studenten kunnen toepassingen van de basisbegrippen en hun eigenschappen illustreren aan de hand van voorbeelden
Integreren en afleiden Reeksen Complexe getallen, in het bijzonder de goniometrische en exponentiƫle vorm
De opleidingsactiviteit wordt opgesplitst in drie modules die ieder lopen over een periode van vier lesweken. Telkens wordt in een eerste lesweek een overzicht gegeven (hoorcollege) van een deel van de leerstof. Vervolgens wordt een groepswerk over die inhoud gegeven (6-tal studenten per groep). De tweede en derde lesweek kunnen studenten aan dit groepswerk werken waarbij iedere week twee uur begeleiding voorzien is in het lessenrooster. De studenten leveren per groep één samenhangend document elektronisch af (via Toledo). In de vierde lesweek volgt per groep een bespreking met de docent. Tijdens die bespreking moet iedere student de inhoud van het volledige groepswerk grondig kennen.
Het resultaat van de groepswerken zijn teksten. Tijdens een bespeking in groep met de docent wordt gepeild naar de kennis per student van de inhoud van deze teksten. De studenten beoordelen elkaar eveneens op gebied van werkzaamheid, samenwerking en inhoudelijke bijdrage voor het groepswerk. Op de ingeleverde teksten is er een groepsscore die rekening houdt met de globale indruk van de bespreking en aangepast wordt per student op basis van de peer-evaluatie. Dit telt voor 4/10 van de punten. De andere 6/10 van de punten wordt indivudueel per student behaald op basis van de bespreking.
In het uurrooster zijn begeleidingsuren voor het groepswerk voorzien. Buiten deze uren is het mogelijk een afspraak te maken.
De begeleiding is groepsgebonden, individuele vragen tracht men eerst binnen de groep op te lossen.