De student ontwikkelt zijn lees-, spreek-, luister- en schrijfvaardigheid in een technologische context. Zakelijke woordenschat en beroepsgerichte woordenschat worden intensief uitgebreid. Ook grammatica en spelling worden systematisch herhaald en uitgediept. Beoogd eindniveau: CEFR A2.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Gegevens behandelen.
- C02 Analyseren.
- C05 Projectmatig werken.
- C06 Communiceren.
- C07 Eigen gedrag aanpassen.
- C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
De studenten kunnen Engels spreken, schrijven, lezen en begrijpen, ook in een technologische context. Afhankelijk van hun persoonlijke behoeften kunnen ze zelfstandig grammatica en woordenschat verwerken. Ze kunnen zelfstandig geschreven en gesproken technologische informatie begrijpen, analyseren en erover rapporteren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student behaalde de eindtermen van het secundair onderwijs.
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
John Hughes & Jon Naunton, Business Result, Oxford University Press, 2008.
Toledo-cursus English for Technology.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- presentatie
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving
Vakdocenten en monitoraat