Digitale technieken:
- sequentiële machines (Moore en Mealy) zowel synchroon als asynchroon
- VHDL voor sequentiële problemen (processen)
- ADC en DAC convertoren
- Design for testability:
- Waarom testen, soorten fouten
- Functionele testgeneratie
- Foutsimulatie
- Structurele testgeneratie met o.a. D en kritische pad algorithme
- Ad hoc design for testability
- Structurele strategieën voor design for testability
- Scan design
- BIST
- Signatuuranalyse
- BILBO
- Boundary scan design
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
- 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
Toelichting:
De student kan:
- een asynchrone en synchrone sequentiële schakeling ontwerpen
- met vakgenoten communiceren over DAC en ADC
- de methodes formuleren die leiden tot het opstellen van teststimuli.
- de methodes formuleren die gebruikt worden om schakelingen testbaar te maken/houden
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- Elementaire kennis van de werking van een diode
- Elementaire kennis van de werking van bipolaire transistoren
- Kennis van de werking van MOS transistoren
- Booleaanse algebra
- Minimalisatie door middel van Karnaugh kaarten
- Combinatorische digitale elektronica
- (combinatorische) VHDL
- tellers
- Analoge elektronica
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- eigen cursus
- handboek VHDL
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
voorbeeldexamen: zie:
http://www.colleman.be