Diabetes bij kinderen; Kinderen met visusstoornissen; Auditieve problemen bij kinderen; Spraak- en taalontwikkelingstoornissen; Ademhalings-en neurologische en revalidatie, Allergie bij kinderen; Kinderoncologie, Obesitas bij kinderen, Spierziekten bij kinderen, Regelgeving tegemoetkomingen voor chronisch zieke kinderen, Onderwijsmogelijkheden voor chronisch zieke kinderen. Zowel medische, verpleegkundige, psychosociale als pedagogische aspecten komen bij alle onderwerpen aan bod.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Syllabi van de verschillende lesdagen
C. Aanbevolen leermiddelen
Katholieke Hogeschool Kempen, (2005),
KHKempen Stijlwijzer: Richtlijnen voor het maken van schriftelijke werkstukken. Geel : KHKempen.
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
De paper met als algemene doelstelling aandacht voor de totale context van de zorg voor een kind met een chronische ziekte of handicap wordt beoordeeld op inhoud en vormvoorschriften.
De opdracht wordt ingeleid door de opleidingsverantwoordelijke. Voor vragen en problemen bij de uitwerking van deze paper is contact met de opleidingsverantwoordlijke via mail mogelijk.