Ontwikkelingspsychologie als wetenschap
De psychologische ontwikkeling van het kind
Adolescentiepsychologie
De volwassenheid
De ouderdom
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De MA kan zich binnen functionele relaties authentiek verbinden met mensen en groepen.
- C02 De MA kan interacties tussen mensen in hun context beschrijven en analyseren vanuit een generalistisch perspectief.
- C03 De MA kan agogisch handelen met de inzet van algemeen menswetenschappelijke en praktijktheoretische kennis en inzichten.
- C05 De MA handelt vanuit een kritische reflectie op de wisselwerking tussen het eigen werk, het werkveld en het breder maatschappelijk kader.
- C07 De MA werkt aan zijn verdere professionalisering binnen een perspectief van levenslang leren en zich ontwikkelen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- handboek
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Broeckmans Christien, 2007, Ontwikkelingspsychologie. Kind en adolescent. Niet gepubliceerde cursus, KH Kempen, Geel. Rögels Nelleke, 2004, Levenslooppsychologie. Jongvolwassenen, volwassenen en oudere volwassenen, PM-reeks, 251 p. Zelfstudie: hoofdstuk 4 uit: Knipscheer, J. en Kleber, R., 2005, Psychologie en de multiculturele samenleving. Boom Onderwijs, 216 p.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving