-Theoretische studie van processen in het frequentiedomein
- Procesidentificatie-methodes
-Frequentieresponsies van basissystemen
-Laplace-getransformeerde en Bode-diagrammen van basissystemen
-Regelaars en regelkringen: frequentieresponsie
-Stabiliteit: relatief en absoluut
-Digitale regelsystemen: systeemconfiguraties en discrete-tijdsystemen -
Adaptieve regelaars -Fuzzy control
De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
De student verwijst correct naar de gebruikte informatie
De student overweegt alternatieve werkwijzen (voor- en nadelen) en neemt hierin een verantwoorde beslissing
De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden
De student maakt de transfer van theoretische modellen en achtergrond naar een toegepaste praktijk
-De student kan het begrip terugkoppeling uitleggen/afleiden/verklaren met een voorbeeld.
-De student kan de theoretische achtergrond van de meest voorkomende processen en regelaars afleiden en uitleggen.
-De student kan de frequentieresponsie en procesidentificatie uitleggen en toepassen.
-De student kan relatieve en absolute stabiliteit verklaren en toepassen.
-De student kan de principes van digitale/discrete/adaptieve regelsystemen verklaren en toepassen.
-De student kan de basisprincipes Fuzzy-control uitleggen/toepassen en implementeren in een practische regeling
Cursus Regeltechniek 2de jaar