Studenten krijgen een uitgebreidere woordenschat in wetenschappelijk Engels via teksten en oefeningen. De studenten moeten deze teksten mondeling en/of schriftelijk samenvatten. Verder oefenen de studenten het geven van presentaties voor een publiek met en zonder powerpoint. In het Communicatiegedeelte worden de communicatievaardigheden van de studenten verbeterd; hiervoor voeren ze mondelinge en schriftelijke opdrachten uit. De studenten leren hoe vergaderingen te houden (notulen nemen en spreken), e-mails en sollicitatiebrieven te schrijven. Verder leren de studenten actief en duidelijk in het Nederlands en Engels te spreken.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De chemist kan op doordachte en kritische wijze resultaten (waaronder waarnemingen) noteren, bundelen en verwerken om tot zinvolle en volledige besluiten te komen.
- C05 De chemist kan op adequate wijze mondeling en schriftelijk communiceren om een optimale informatiedoorstroming te verzekeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten bezitten de volgende competenties: studenten beschikken over voldoende Engelse wetenschappelijk/technische basiswoordenschat om op een adequate manier te functioneren in mondelinge en schriftelijke taalgebruikssituaties.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- Dillien Lena, 2006, Engels & Communicatie. Deel I. Niet-gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel, 80p. - Baeckens R. en Meukens P., 2003, Zakelijke Communicatie, Uitgeverij Pelckmans, Kapellen, 208p.
- andere teksten en oefeningen tijdens het jaar
C. Aanbevolen leermiddelen
Engelstalig woordenboek
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
B. Omschrijving