Marketing en sales support (2008-2009)

Vertalen van het concept "marketing = bedrijfsactiviteit" naar concrete, in verkooppraktijk gesitueerde "bedrijfsorganisatiebehoeften" en de manier waarop die concreet aangepakt kunnen worden. Inhoud:. 1. Kernprincipes managment accounting / cost accounting. 2. Kernprincipes budgettering. 3. Offertes maken. 4. Verkooprapporten. 5.Bedrijfs- en marktprofielen. 6 Debiteurenbeheer. 7. Inleiding in een ERP pakket. 8. CRM.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • handboek
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

Tijdens de lessen kunnen vragen gesteld worden en na afspraak per e-mail.

OA:
02252504
Code:
02252504
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands