De student kan informatie zoeken via de meest adequate zoekmachines op het internet en bij uitbreiding op relevante websites. Hij kan deze informatie kritisch beoordelen en op een correcte, juridisch en ethisch verantwoorde manier verwerken.
De student kan vaardig omspringen met de hedendaagse communicatiemedia, als internet, mail, chat … Tevens kan hij deze informatie stofferen met (bewerkt) geluids- en beeldmateriaal. Verder gebruikt hij voor de presentatie van zijn ideeën en werkstukken de meest adequante software.
De student kan ook met de nieuwste en aangepaste media aan de slag. Hij blijft op de hoogte van nieuw voorhanden zijnde materiaal.
De student kan zelfstandig hulp zoeken en vinden wanneer hij voor een probleem/opdracht wordt gesteld.
De student kan zelf op een veilige en maatschappelijk verantwoorde manier omspringen met alle media die ICT incorporeren én hij kan daarbij keuzes maken die de kleuter beschermen.
De student kan uit de veelheid aan informatie en bestaande materialen (als software) de meest adequate, zinvolle en didactisch verantwoorde materialen voor gebruik in de kleuterklas selecteren.
De student kan kritisch omspringen met de huidige, nieuwe media en een voor kleuters verantwoorde keuze in materialen, onderwerpen ... maken.
De student kan de computer vaardig gebruiken, teksten verwerken, presentaties maken, informatie (en materialen) zoeken (oa op het internet) en er kritisch mee omgaan, geluids- en beeldmateriaal opnemen en bewerken, didactische software kritisch evalueren en gebruiken ...
De student kan de computer op een verantwoorde manier in de klas brengen, zowel om eigen werk administratief te ondersteunen als als didactisch verantwoorde keuze in materiaal.
De student kan op elk moment in zijn professionele loopbaan nieuw materiaal en nieuwe informatie vinden en gebruiken die met ICT hebben te maken.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
Vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
|
|
Permanente evaluatie
|
50
|
Praktische proef
|
100
|
|
Praktische proef
|
50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100%
|
|
100%
|