1. Marketing en communicatie. - merk, logo, huisstijl 2. Marketingcommunicatieplan. 3. Marketingcommunicatie-instrumenten : Reclame, PR, Sponsoring, Promoties, Direct Marketing, Winkelcommunicatie, Persoonlijke Verkoop, Beurzen en tentoonstellingen. 4. Integratie van de Marketingcommunicatiemix
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De rol van informatiebeheerder.
- C02 De rol van analist.
- C03 De rol van adviseur.
- C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
- je kan gebruik maken van de diverse communicatiemiddelen als een geintregreerd geheel
- je kan zelfstandig een communicatieplan uitwerken
- je kan binnen de ondernemingsdoelstellingen bepalen welke communicatiemiddelen het best ingezet kunnen worden
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Basiskennis van het vak 'inleiding tot de marketing' (zie 1 BM)
A. Type
- handboek
- materiaal op WWW
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Handboek: Marketing communicatie strategie, 2006 Stenfert Kroese. FLOOR en VAN RAAIJ,
C. Aanbevolen leermiddelen
Vakbladen zoals Tijdschrift voor Marketing, Pub, de Mediabijlage van De Morgen,...
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Mondelinge bevraging van kernbegrippen en toepassen ervan op praktijkvoorbeelden.