Marketingcommunicatie (2008-2009)

1. Marketing en communicatie. - merk, logo, huisstijl 2. Marketingcommunicatieplan. 3. Marketingcommunicatie-instrumenten : Reclame, PR, Sponsoring, Promoties, Direct Marketing, Winkelcommunicatie, Persoonlijke Verkoop, Beurzen en tentoonstellingen. 4. Integratie van de Marketingcommunicatiemix

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
- je kan gebruik maken van de diverse communicatiemiddelen als een geintregreerd geheel - je kan zelfstandig een communicatieplan uitwerken - je kan binnen de ondernemingsdoelstellingen bepalen welke communicatiemiddelen het best ingezet kunnen worden

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Basiskennis van het vak 'inleiding tot de marketing' (zie 1 BM)

A. Type

  • handboek
  • materiaal op WWW
  • audiovisueel materiaal

B. Verplichte leermiddelen

Handboek: Marketing communicatie strategie, 2006 Stenfert Kroese. FLOOR en VAN RAAIJ,

C. Aanbevolen leermiddelen

Vakbladen zoals Tijdschrift voor Marketing, Pub, de Mediabijlage van De Morgen,...

A. Types

  • hoorcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen

B. Omschrijving

Mondelinge bevraging van kernbegrippen en toepassen ervan op praktijkvoorbeelden.
OA:
02240870
Code:
02240870
Vakcoördinator:
Caroline Van Looy
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands