De Stelselmatige Anatomie en Fysiologie behandelt de algemene cytologie met de genetica en de histologie waarna álle orgaanstelsels (niet het zenuwstelsel en beenderstelsel) aan bod komen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De orthopedisch technoloog kan op een adequate wijze informatieverstrekking geven aan patiënten, specifieke doelgroepen, collega’s en aan (para)medici.
Toelichting:
De student kan de functies opsommen van de organen, structuren en celcomponenten. De student kan de medisch-wetenschappelijke - en populaire benaming geven van anatomische structuren en deze aanduiden. De student kan de reisweg van bloed-, lucht-, voedsel- ... partikeltjes in het lichaam weergeven. De student kan genetische verschijnselen duiden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student heeft regelmaat bij het studeren en vindt volgehouden inspanningen op studiegebied evident.
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
KIRCHMANN.(2006). Anatomie en fysiologie van de mens, kwalificatieniveau 4. 1ste druk, Maarssen: Elsevier Gezondheidszorg.
BOGMAN, L.(2009). Stelselmatige Anatomie en fysiologie. Niet gepubliceerde cursus op toledo, Geel, KHKempen.
C. Aanbevolen leermiddelen
COELHO. (2006). Zakwoordenboek der Geneeskunde. 28ste druk, Doetinchem: Elsevier Gezondheidszorg.
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Het schriftelijk examen omvat een variatie aan vragen zoals het benoemen van structuren op een gegeven figuur met wetenschappelijke of populaire term, invulvragen, meerkeuzevragen, reisweg van deeltjes beschrijven bv. luchtpartikels, voedingsstoffen, …, juist/fout-stelling (met motivatie) …