- Filter technieken
- RC -ketens
- tekenen en begrijpen van bodediagrammen Opamp
- theoretische achtergrond
- tijdsonafhankelijke schakelingen
-tijdsafhankelijke schakelingen
- verschillende opamp toepassingen Timer 555
de basis van netwerken. : Het osi-model., LAN - netwerken., Laag 1 van het OSI-model., Laag 2 van het OSI-model., Laag 3 van het OSI-model.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
- De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie (relateren)
- De student beheert verzamelde en gecreëerde informatie
- De student past oudere en nieuwe informatie toe om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
- De student overweegt alternatieve werkwijzen (voor- en nadelen) en neemt hierin een verantwoorde beslissing
- De student vraagt meteen om uitleg bij onduidelijkheden
- De student gaat bij zichzelf na welke competentie nog niet goed ontwikkeld is (doelstellingen bepalen)
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student werkt actief mee aan elke opdracht
- De student vraagt verduidelijking als hij/zij de ander niet goed begrijpt
- De student geeft feedback op het gepaste moment
- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC3 Plannen tekenen ter voorbereiding van het ontwerp.
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
Toelichting:
R&D-werk uitvoeren (research en development)
Functionele en technische specificaties omzetten in een tekening
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
cursus
C. Aanbevolen leermiddelen
materiaal op leeromgeving
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- meerkeuzevragen
B. Omschrijving
Het eerste deel , filtertechnieken en opampschakelingen, worden mondeling gebracht met een schriftelijke voorbereiding.
Voor het tweede deel; netwerken, bestaat uit meerkeuze vragen, waar de studenten hun keuze dienen toe te lichten.
het maken van oefeningen tijdens de les.
mondelinge toelichting op vragen
de ondersteunende labo's voor de lessen.