De verschillende elektronicacomponenten die je kent vanuit de theorielessen, bouw je op
tot een grotere elektronicaschakeling. De werking van deze schakeling bekijk je nader met
een oscilloscoop of simuleer je met de computer.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
- C02 Elektronische-ICT systemen testen.
- C03 Elektronische-ICT systemen beproeven.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C09 Zelfstandig elektronische-ICT systemen installeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten bezitten de volgende competenties:
Wiskunde:
- Rekenen met SI-prefixen (micro, mili, kilo,...)
- Oplossen van stelsels (2 vergelijking - 2 onbekenden)
- Exponentiele functies (laden, ontladen van condensator)
- Logaritmische functies (decibel berekening, logaritmische schaal)
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
materiaal op leeromgeving
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
- Andere: Simulatie
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving