Projectwerk (2008-2009)

ICT gerelateerd gedeelte:
Besturingssystemen Netwerken Webdesign Netwerken PC-technologie Programmeren

Algemene vakken gerelateerd gedeelte: Informatievaardigheden Communicatievaardigheden Managementvaardigheden Talen

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
  • C02 Elektronische-ICT systemen testen.
  • C03 Elektronische-ICT systemen beproeven.
  • C04 Technische dossiers samenstellen.
  • C08 Zelfstandig de technische aspecten van een productieproces opvolgen.
  • C09 Zelfstandig elektronische-ICT systemen installeren.
  • C10 Zelfstandig elektronische-ICT systemen in bedrijf stellen.
  • C11 Elektronische-ICT systemen operationeel houden.
  • C13 Onderhoudsproblemen in elektronische-ICT systemen oplossen.
  • C15 Training geven over elektronische-ICT systemen.
Toelichting:
De studenten kunnen een opdracht analyseren en een bijhorende planning opstellen waarbij ze rekening houden met de gegeven tijdspanne en het gegeven materiaal. De studenten kunnen zelfstandig en creatief alternatieve oplossingen bedenken voor een gesteld probleem, ze kunnen de pro's en contra's van de verschillende oplossingen samenvatten en kunnen verantwoorden waarom ze een bepaalde oplossing verkozen hebben. De studenten kunnen overleg plegen met andere teams van studenten en kunnen zich inleven in de rol van groepsleider of uitvoerder. De studenten kunnen tijdens het uitvoeren van het project de verschillende stappen uitgebreid testen en bijsturen waar nodig. De studenten kunnen hun inbreng in de groep toelichten, kunnen hun eigen prestaties kritisch reflecteren en kunnen hiervan een geschereven verslag van maken. De studenten kunnen de bekomen tussenoplossingen en het bekomen resultaat presenteren. De studenten kunnen objectief hun collega's beoordelen, kunnen de sterke punten en verbeterpunten van hun collega's opsommen.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

Janssen Jan en Kenens Liesbeth, 2008, Projectomschrijving. Niet gepubliceerd, KHKempen, Geel

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • permanente evaluatie
  • projectwerk
  • peer assessment

B. Omschrijving

De studenten worden gecoacht door de aanwezige docenten.
OA:
05214500
Code:
05214500
Vakcoördinator:
Liesbeth Kenens
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands