Managementvaardigheden (2008-2009)

- opbouw en stijl van een zakelijke tekst - vorm en schikking van een zakelijk bericht - mondelinge presentaties - telefoneren - vergaderen - verslagen en rapporten - solliciteren - communicatie bij een handelstransactie

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
- De bachelor kan zich mondeling en schriftelijk uitdrukken volgens de principes van de moderne, zakelijke communicatie. - De bachelor kan bij de inkoop vlot communiceren in het Nederlands met de leverancier. - De bachelor kan bij het ganse distributieproces vlot communiceren in het Nederlands. - De bachelor beheerst managementvaardigheden waarmee problemen van strategische en tactische aard kunnen aangepakt worden.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen: - geen Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd:: - basiskennis Nederlands secundair onderwijs (ASO of TSO) Studenten bezitten de volgende competenties: - geen

A. Type

  • handboek
  • audiovisueel materiaal

B. Verplichte leermiddelen

- Baeckens R., & Meukens P. (2003). Zakelijke Communicatie. Kapellen: Pelckmans.

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • oefenpracticum
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie
  • paper/werkstuk
  • presentatie

B. Omschrijving

OA:
05210569
Code:
05210569
Vakcoördinator:
Natalie Smets
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands