De student bedenkt en realiseert samen met zijn collega’s een technisch project, waarbij verwacht wordt dat de student en zijn team zich de specifieke, vereiste nieuwe kennis en vaardigheden eigen maakt.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Toelichting:
- De student ziet in dat er een informatiebehoefte is
- De student volgt de voortgang van het werk op en bewaakt de gemaakte afspraken in de groep. De student maakt een taakverdeling.
- De student organiseert vergadering met inbreng van alle deelnemers en zorgt dat hier verslag van komt met actiepunten.
- De student gaat om met conflicten. De student evalueert zichzelf en de anderen in een PEER-assessment.
- De student bepaalt wat hij/zij precies in welke mate moet weten
De student maakt tijdig overlegt monderling en maakt tijdig verslagen. De student maakt een presentatie van het project en de resultaten.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
- BC17 Technische ondersteuning verlenen.
Toelichting:
de student verzamelt en interpreteert technische informatie rond materialen en werktuigen. De student maakt materiaal-en productkeuzes op basis van specificaties en haalbaarheid. De student maakt op bais van de opdracht een ontwerp en bouwt een testopstelling.
De student geeft een presentatie
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- presentatie
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
de student geeft een presentatie
de student wordt op regelmatige basis getoest tijdens het project