Commercieel management (2007-2008)

De student verwerft een aantal commerciële vaardigheden die cruciaal zijn in haar/zijn sector. Relaties ontwikkelen en onderhouden, klanten 'delighten', netwerken, omgaan met klachten, inzicht krijgen in omgangsstijlen, trends opsporen en retailmarketing zijn belangrijke troeven voor de toekomstig werknemer. De student krijgt een theoretisch kader en verwerft vervolgens de nodige vaardigheden aan de hand van groepswerken en rollenspelen.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
02105634
Code:
02105634
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
1
Studiepunten:
6
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
inleidend