In dit opleidingsonderdeel verwerft de student de vakkennis, vaardigheden en attitudes die nodig zijn om fysica te onderwijzen aan leerlingen van de 1
ste en 2
de graad secundair onderwijs en het volledige beroepsonderwijs. Het opleidingsonderdeel staat in de drie jaren van de opleiding op het programma.
In het eerste semester van het eerste jaar zijn leerstof en methodologische aanpak erop gericht om verschillen in vooropleiding te overbruggen en aanvangscompetenties bij te sturen, zodat de student vanaf het begin van de opleiding met een maximale efficiëntie kan deelnemen aan allerlei didactische activiteiten.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties