De cursus godsdienst wil je voorbereiden om mee te werken aan de ethisch-religieuze vorming van de leerlingen van het secundair onderwijs. Deze beoogt het zichzelf en omringende culturen te begrijpen, te leren antwoorden op fundamentele vragen, kritisch te leren staan tegenover de "waarden" die worden aangereikt via via en het eigen geloof te verdiepen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C06 Partner van ouders en verzorgers.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
- C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen doorgenomen: gebruik bijbel.
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: activiteiten van van 1 en 2 LeSo
Studenten kunnen de leerplangegevens van de derde graad op een didactisch verantwoorde manier uitwerken