In dit opleidingsonderdeel verwerft de student de vakkennis, vaardigheden en attitudes die nodig zijn om fysica te onderwijzen aan leerlingen van de 1
ste en 2
de graad secundair onderwijs en het volledige beroepsonderwijs. Het opleidingsonderdeel staat in de drie jaren van de opleiding op het programma.
In het tweede semester van het eerste jaar is de opleiding volop op dreef : de studenten worden gestimuleerd tot een onderzoekende houding in het verwerken van inhouden, het uitvoeren van proeven en het experimenteren met werkvormen. Zij worden aangespoord om het eigen handelen kritisch te evalueren.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties