In dit opleidingsonderdeel verwerven studenten de vakkennis, vaardigheden en attitudes die zij nodig hebben om ICT te onderwijzen aan leerlingen van de 1
ste graad van het secundair onderwijs en (Toegepaste) Informatica te onderwijzen aan leerlingen van de 2
de graad van het secundair onderwijs en het volledige beroepsonderwijs. Het opleidingsonderdeel staat in de drie jaren van de opleiding op het programma.
In het eerste jaar In het eerste jaar ligt de klemtoon op
- het probleemoplossend denken met behulp van een programmeertaal
- het verwerven van ICT-vaardigheden en inzichten in toepassingssoftware
- de basiskennis van webontwikkeling
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- Je bezit de basisvaardigheden in logisch, algoritmisch en probleemoplossend denken.
- Je beheerst klaviervaardigheid of je bent bereid dit op peil te brengen.
- Je toont interesse in de snelle en voortdurende evolutie in de ICT-wereld.
- Je bent voldoende stressbestendig en bezit het doorzettingsvermogen om binnen een bepaalde tijdslimiet oplossingen voor gestelde problemen te bedenken.