Kwaliteit (2007-2008)

Via verschillende systemen en concepten zoek je je weg tussen de verschillende goeroes van de kwaliteitszorg. Bijzondere aandacht besteed je aan voortdurend verbeteren waar iedereen bij betrokken is (Kaizen). Ook krijg je een beeld van de ISO 9000-reeks en het EFQM-model. Via het meten-is-weten-principe leer je de statistische aanpak kennen. In de oefeningen leg je je toe op opdrachten en cases.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C09 Rekening houden met kwaliteitszorg, en de invloed daarop van parameters als wetgeving en kwaliteitseisen intern en extern.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

statistiek

OO:
05101179
Code:
05101179
Vakcoördinator:
Ann Van Asbroeck
Semester:
1of2
Studiepunten:
4
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
inleidend