De student leert oog te krijgen voor levensbeschouwelijke kern- en pijnpunten van onze samenleving vandaag en ook voor de rol die hierbij voor het onderwijs weggelegd is / kan zijn. In het eerste jaar ligt het accent op het religieuze en levensbeschouwelijke. In het tweede en het derde jaar wordt dit verruimd tot ethisch, maatschappelijke, culturele thema's.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Een gezonde interesse voor vragen naar het minder oppervlakkige en de stellige bereidheid om verder te kijken dan de eigen neus lang is ...