Er zijn twee grote delen te onderscheiden: aanvullingen op je kennis van digitale technieken van je bachelorstudie enerzijds en design for testability anderzijds.
Na de studie van de flip-flops volgt het ontwerp van schuifregisters, tellers (synchroon en asynchroon, modulo en binair of decimaal) en het ontwerp van finite state machines (sequentiële logica). De verschillende types van AD en DA convertoren worden besproken. Studie van asynchrone sequentiële schakelingen met hun minimalisatie.
Het is niet voldoende een schakeling te kunnen ontwerpen, je moet ook kunnen nagaan of deze wel juist gefabriceerd is. Dit is het studiedomein van Design for testability. De onderdelen zijn: functionele testgeneratie; structurele testgeneratie (stuck at, foutsimulatie, D algoritme, kritisch pad), design for testability (partitioneren, scan design, BIST, boundary scan design).
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
- 08. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 03. In staat zijn om de relevante data te verzamelen die de oordeelsvorming over maatschappelijke, wetenschappelijke en ethische vraagstukken kunnen sturen
- 04. Onderzoek probleemgestuurd kunnen initiëren
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
Industriële wetenschappen (Schakelprogramma) (ABA) / / Analoog ontwerpen
B. Competenties