In dit opleidingsonderdeel verwerft de student met de nodige ondersteuning vaardigheden die hij nodig heeft in de klaspraktijk. In kleinere groepen en in gestructureerde situaties worden er deelcompetenties geoefend die de student nodig heeft om in de meer complexe situatie van het hele klasgebeuren goed te functioneren. Dit veronderstelt een geïntegreerde aanpak waarin alle leerdomeinen een plaats krijgen. In de verschillende ateliers wordt uitdrukkelijk aandacht besteed aan leerplannen en eindtermen, differentiatie, evaluatie, ICT. Ze zijn een directe voorbereiding op je stage in het tweede jaar.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C08 Partner van externen.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties