In dit opleidingsonderdeel verwerft de student bijkomende vakkennis , vaardigheden en attituden die hij nodig heeft om biologie te onderwijzen aan leerlingen van de 1ste en 2de graad secundair onderwijs en van het volledige beroepsonderwijs. In het tweede jaar ligt de klemtoon op belangrijke anatomische en fysiologische aspecten van het menselijk lichaam.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C08 Partner van externen.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
Onderwijs: secundair onderwijs (PBA) / BI / Vakdidactiek Biologie
B. Competenties
Onderwijs: secundair onderwijs (PBA) / / Onderwijsvak 1