In het verleden werden waterlopen rechtgetrokken en in een keurslijf gestoken en geraakte de dynamiek van de waterloop en de relatie met de omliggende vallei verstoord. Een nieuwe geïntegreerde aanpak werd noodzakelijk waarbij niet enkel met waterkwaliteit en -kwantiteit wordt rekening gehouden, maar ook met fauna en flora in en om de waterloop, met natuurlijke kenmerken en processen. De student maakt kennis met de principes van een geïntegreerd beheer van de waterloop en het omkaderende beleid: Europese richtlijnen, bekkenbeheerplannen, dulo-waterplannen...
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
Agro- en biotechnologie (PBA) / / Natuurbehoud en ontwikkeling
B. Competenties