Didactiek Studenten leren a.d.h.v. microtheaching de basisvaardigheden van het lesgeven i.f.v. animatiespelen. Vanuit een bestaand spel leren de studenten nieuwe spelen te realiseren. Er wordt gewerkt rond organisatorische aanpak, inkleding, expressie,.....creativiteit in het algemeen. Een spreiding van verschillende sessies zorgt ervoor dat de studenten kennis maken met een gevarieerd pakket van inhouden en organisatorische tips. Individuele evaluatie volgt mondeling na elke sessie.
A. Algemene competenties
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
Didactiek Basiscompetenties: - Studenten kunnen de beginsituatie van de deelnemers achterhalen. - Studenten kunnen de spelinhouden vertalen in opdrachten die aansluiten bij de leefwereld, motivatie en capaciteiten van de deelnemers. - Studenten kunnen de deelnemers gelijktijdig en /of opeenvolgende activiteiten vlot en soepel laten verlopen . - Studenten kunnen vernieuwende elementen aanwenden en aanbrengen. Extra competenties:- Studenten kunnen een veilige speelomgeving creëren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Didactiek
Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Didactiek
Geen
-------
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving