De student krijgt inzicht in de energieproblematiek. Hij gaat na wat de nadelen zijn van fossiele brandstoffen en welke alternatieven er zijn. Hij leert de werking en de mogelijkheden en beperkingen van zonne-energie, windenergie, waterkracht, bio-energie, kernfusie, brandstofcellen,... kennen. Hierbij gaat de student vooral zelf op zoek naar informatie en krijgt hij regelmatig opdrachten waar hij in groep aan werkt.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
De bachelor ET kan zelfstandig nieuwe kennis verwerven. -De bachelor ET kan zelfstandig opdrachten uitwerken. -De bachelor kan zelfstandig verworven kennis en uitgewerkte opdrachten duidelijk en overzichtelijk voorstellen. -De bachelor kan de energieproblematiek uitleggen en er zijn mening over geven. -De bachelor kent de milieueffecten van de verbranding van fossiele brandstoffen. -De bachelor is op de hoogte van de Vlaamse beleidsmaatregelen in het kader van het verdrag van Kyoto. -De bachelor kan de haalbaarheid en toepasbaarheid van duurzame energiebronnen zoals zonne-energie,windenergie, waterkracht, biomassa kritisch beoordelen. -De bachelor krijgt inzicht in de huidige stand van zaken en de te verwachten mogelijkheden van kernfusie en brandstofcellen. -De studenten kan het gebruik van kernenergie kritisch beoordelen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving