Sterkte/zwakte-analyse maken n.a.v. opgedane stage-ervaringen. Concretiseren van voorhanden zijnde competentiekaders. A.d.h.v. een aangereikt reflectiemodel reflecteren op opgedane leer - en stage-ervaringen. Omgaan met feedback. Begeleid zelfstandig optimaliseren van de eigen studieresultaten. "Hoe verzamelt en inventariseert de student bewijsmateriaal?" Een aanzet tot portfolio.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
Toelichting:
Als innovator-onderzoeker kan de student vanuit de basiscompetenties het eigen functioneren bevragen, gericht bijsturen en dit bespreekbaar maken met collega's. Hij gaat assertief-constructief om met positieve en negatieve feedback. De student kan zijn persoonlijke aanpak van leersituaties analyseren en hij onderneemt onderbouwde stappen om zijn leerhouding te optimaliseren. De student toont aan dat hij wil leren en kan zichzelf daarin sturen/en neemt zijn eigen leerproces in handen. Als lid van de onderwijsgemeenschap kan de student vanuit de basiscompetenties het eigen functioneren bevragen, gericht bijsturen en dit bespreekbaar maken met collega's.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
We gaan ervan uit dat de student PLM 1 met vrucht heeft doorlopen.
A. Type
- Andere: De student krijgt per sessie een deel van de cursu
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
In leergroepen van ongeveer 15 studenten doorlopen de studenten de PLM-sessies onder begeleiding van een leerbegeleider. Voortaken, stage-ervaringen, het competentiekader ... vormen het uitgangspunt om in de leergroep samen te reflecteren en verder op stap te gaan in het groeien naar het onderwijzer-zijn in alle aspecten.
Concrete reflecties gebeuren in kleine groepjes van 5 studenten, terwijl de andere studenten groepsvormende en groepsgerichte opdrachten begeleid zelfstandig doorlopen.
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
Aanwezigheid en het correct en tijdig indienen van alle taken alsook het keurig bijhouden van het logboek zijn een voorwaarde om te kunnen slagen voor dit OO.
Niet-correct schriftelijk en mondeling taalgebruik kan leiden tot een aftrek van 10% van het maximum te behalen punten.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
70%
|
Permanente evaluatie
|
70%
|
Taak
|
|
|
30%
|
Mondeling
|
30%
|
Mondeling
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|