Overgangsmodule Project Algemene Vakken (2007-2008)

Principes van leesvaardigheidsonderwijs, schrijfvaardigheidsonderwijs, spreekvaardigheidsonderwijs, luistervaardigheidsonderwijs. In het kader van tijd: tijdbalken en tijdlijn opstellen; bronnenanalyse; vergelijken van verschillende bronnen

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
Als inhoudelijk expert kan de student historische gebeurtenissen plaatsen, schematiseren. Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden op een functionele manier integreren in een PAV-thema.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • groepswerk
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

taal: 100% opdrachten - telt voor 75% van het geheel tijd: 100% opdrachten - telt voor 25% van het geheel
OA:
11268890
Code:
11268890
Vakcoördinator:
Marc Keersmaekers
Semester:
1+2
Studiepunten:
4
Onderwijstaal:
Nederlands