Principes van leesvaardigheidsonderwijs, schrijfvaardigheidsonderwijs, spreekvaardigheidsonderwijs, luistervaardigheidsonderwijs.
In het kader van tijd: tijdbalken en tijdlijn opstellen; bronnenanalyse; vergelijken van verschillende bronnen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
Als inhoudelijk expert kan de student historische gebeurtenissen plaatsen, schematiseren.
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student lees-, schrijf-, spreek- en luistervaardigheden op een functionele manier integreren in een PAV-thema.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
taal: 100% opdrachten - telt voor 75% van het geheel
tijd: 100% opdrachten - telt voor 25% van het geheel