Problem solving deel 1
Relaties en Functies
Taal van de wiskunde deel 2
ICT-programma's voor vlakke meetkunde
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert
De student kan:
-) redeneren door logische redeneerschema's en logische wetten toe te passen (niveau 2)
-) een correct wiskundig taalgebruik hanteren, o.a. bij het formuleren van eigenschappen en het definiëren van begrippen, bij het verklaren van redeneringen
-) de waarheidswaarde van beweringen onderzoeken
-) beweringen bewijzen of weerleggen
-) basisbegrippen en eigenschappen rond relaties en functies correct toepassen
-) het verloop van een functie bepalen met technieken uit de eerste en tweede graad van het SO
-) een situatie mathematiseren, modelleren en oplossen m.b.v. functies
-) handig algebraïsch rekenen
-) een probleem oplossen met heuristieken (niveau 1)
-) een correcte wiskundetaal gebruiken bij het communiceren over problemen en hun oplossing
-) een oplossing van een probleem op een gestructureerde manier presenteren
-) eigenschappen en formules toepassen in nieuwe contexten
-) een softwarepakket gebruiken om problemen uit de vlakke meetkunde te onderzoeken
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
docentencursussen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- presentatie
- permanente evaluatie
- open boek
- aan de computer
B. Omschrijving
De docent is bereikbaar via de khk-mail.