Trainingsleer (2007-2008)

- Het Eurofit concept als bruikbaar meetinstrument voor lichaamsmetingen (fysiek), sportparticipatie (gedrag), en niveau van fitheid (motoriek) op onderwijsniveau - Algemene begrippen van de trainingsleer die relevant zijn voor onderwijs en voor sportbeoefening van recreatieve sportbeoefenaars in het algemeen en jongeren in het bijzonder - Interactieve workshops rond gezondheidseducatie in de onderwijspraktijk

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Inhoudelijk expert: De student is in staat om: - de basiskennis te beheersen en evoluties te volgen. Organisator: De student is in staat om: - administratieve taken coorect uit te voeren. Innovator - onderzoeker: De student is in staat om: - kennis te nemen van vernieuwende inzichten en hierover kritisch te reflecteren en discussiëren.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: Anatomie/inspanningsfysiologie

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

Fierens Ine, 2007. Trainingsleer, niet - gepubliceerde cursus, KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout.

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • mondeling examen

B. Omschrijving

OA:
10253112
Code:
10253112
Vakcoördinator:
Ine Fierens
Semester:
1
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands