De praktijkmodule is er op gericht je didactisch competent t emaken voor de stage in de 2de graad.
Uitgangspunt zijn gericht observaties in de lagre school. In het opleidingsinstituut wordt daaropvolgend het geobserveerde besproken en worden didactische leervragen geformuleerd. In de docentgestuurde activiteiten komt de didactische component van de verschillende leergebieden aan bod. Tijdens student- en vraaggestuurde individuele contactmomenten wordt je bij de concrete voorbereiding van de stage begeleid.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Het moduleboek dat je ontvangt bij het begin van de module bevat de nodige informatie.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- Andere: didactisch atelier, microteaching
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving