Vanuit het standpunt: 'alles kan beter' is het streven naar een zo goed mogelijke dienstverlening' aan de patiënt ook voor verpleegkundigen een belangrijke opgave. Binnen de cursus wordt getracht om aan te tonen dat integrale kwaliteitszorg heel wat mogelijkheden biedt om de dienstvrelening op een meer professionele wijze te organiseren. Dit wordt benaderd vanuit functiedifferentiatie.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- permanente evaluatie
B. Omschrijving