Het uitvoeren van gymbewegingen (trage en snelle bewegingen op mat, rekstok, sprongen). - Het uitvoeren van de helpersfunctie. - Het uitvoeren van feedback geven. - Het beheersen van bewegingskenmerken en opbouw- en remediëringstechnieken. - Het procesgericht lesgeven in het lager en secundair onderwijs.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- Studenten beheersen de inhoudelijke expertise i.v.m. gymnastiek voor het secundair onderwijs.
- Studenten kunnen opvoeden en leerprocessen begeleiden via gymnastiek.
- Studenten kunnen zelfverantwoordelijk leren in procesgericht lesgeven in gymnastiek.
- Studenten beheersen de cultuur en geschiedenis van gymnastiek in het onderwijs.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten bezitten de volgende competenties:
- Algemene bewegingsvaardigheid.
- Goed ontwikkelde fysieke vaardigheden.
- De gymnastische bewegingen van 1 L.O., die de basis zijn voor het verder ontwikkelen als inhoudelijke expert.
- Een basis aan persoonlijkheid en sociale vaardigheid.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Niet gepubliceerde cursus, Hans Mennes. KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout. 2006.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving