Enkele belangrijke hoofdteelten worden behandeld: glassla, komkommer, prei, wortelen, selder (groene, bleek- en knolselder),sla en asperge.
In deze teelten komen volgende aspecten aan bod: economische marktsituatie, plantkundige gegevens, zaaien en opkweek, bemesting, teeltwijzen en teeltsystemen, rassenkeuze, teelthandelingen, klimaatgegevens, mechanisatie en automatisatie, gewasbescherming (incl. biologische en geïntegreerde bestrijding), oogsten, sorteren, bewaren en vermarkten, arbeid
Opvolgen, begeleiden en teelthandelingen uitvoeren van verschillende groenteteelten op het schoolbedrijf: prei,ajuin, aardbei, sla, tomaat, komkommer, paprika, witloof, bloemkool, kolen, meloen, pompoen, seldersoorten, wortelen
Uitstappen naar praktijkbedrijven, vakbeurzen en proefbedrijven
Gewasbescherming: onkruid herkenning en bestrijding, ziekten en plagen herkenning en bestrijding, natuurlijke vijanden herkenning en toepassing
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
The students show an insight in the different programming possibilities of a climate computer
The students know what is important when buying air conditioning systems.
The students are able to discuss the usefulnes of specific air-conditioning
The students are able to indicate the most important conservation techniques of fruit, vegetable and florictultural products
The students are able to explain and compare the construction and components of the mechanical cooling system
The students must be able to explain the construction and functioning of the machines
The students must be able to discuss the advantages and disadvantages of the machines
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving